Friday 17 October 2014

OPTIMUM HEALTH SET SHAKLEE!

Kesihatan amat penting untuk kita jaga. Jadi amalan gaya hidup sihat mempengaruhi kesihatan kita. Tapi bagaimanakah cara untuk kita sentiasa konsisten dalam penjagaan kesihatan optimum ini? Anda selalu memberi jawapan yang sama iaitu senaman setiap hari. Namun, adakah kita konsisten melakukannya setiap hari? Setiap minggu? Setiap bulan? Haaa. Tepuk dada tanya hati. Adakah anda patuh pada diri anda sendiri?

Haaaa. Anda sendiri tahu jawapannya bukan? Kita manusia. Jadi kita tidak dapat lari dari memberi seribu satu alasan kenapa kita tidak lakukan senaman setiap hari. Paling kurang 30minit sehari. Ingin sihat tetapi MALAS untuk jaga kesihatan yang Allah dah kurniakan kepada kita. Nanti dah jatuh sakit, baru nak sibuk-sibuk buat senaman. Dah sihat 2-3 hari lepas tu, lupa lagi nak buat. Tengok? Manusia tak pernah bersyukur. Adakalanya mereka alpa dengan duniawi. 

Oleh itu, saya ada jawapan untuk anda kekal sihat secara optimum. Saya pun manusia juga. Tidak lari dari kesibukan menguruskan kerja-kerja harian. Namun, jika ada kelapangan di petang hari, saya akan pergi main badminton untuk mengeluarkan peluh saya untuk kekal sihat. Shaklee telah menyediakan satu set kesihatan optimum untuk kita semua. Saya sendiri mengamalkan set ini. Sangat rasa energetic kalau bersukan. Peluh keluar sangat banyak dan saya PUAS. 


Set ini yang saya maksudkan. Set Kesihatan Optimum dari Shaklee! 

Apa kelebihan set di atas? Mari kita kupaskan satu demi satu. 

Set ini mengandungi Vita-Lea, B-Complex dan Sustained Release Vita-C Plus. 


VITA LEA

1. Penambah tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian. 

2. Pelengkap nutrisi - Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang hanya mengamalkan sayuran (vegeterian) dan anemia. 

3. Keupayaan sistem reproduktif - Penting untuk tumbesaran anak-anak dan remaja yang sedang membesar. 

4. Metabolisma badan - Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan. 

5. Elemen penting untuk tubuh badan - Menyediakan asa nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu memproses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid. 

6. Melindungi organ - Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati. 



B-COMPLEX

1. Menukarkan makanan kepada tenaga - Bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan. 

2. Melawan tekanan - Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

3. Membantu tumbesaran - Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang. 

4. Rambut beruban dan gugur - Memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. 

5. Baik untuk mata - Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian atau fokus. 

6. Mencegah anemia - Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah dan mabuk darat atau laut. 

7. Meredakan senggugut - Baik untuk masalah senggugut (Pre-Menstrual Symptom), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit. 

8. Mencegah perlcche yang juga di kenali sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.

9. Detoksifikasi - Meredakan alahan. 


SUSTAINED RELEASED VITA-C PLUS.

1. Membentuk Kolagen - meransang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik. 

2. Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lembam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3. Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom selesema (Flu / Running Nose)

4. Memerangi kanser - Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-Cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita. 

5. Mencantikkan kulit - Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat. 

6. Memperbaiki insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan. 

7. Mengekalkan Kolesterol Sihat - Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi. 


Selesai sudah pengisian berkenaan set kesihatan optimum Shaklee. 

Jadi bagaimana? Anda rasa anda punyai kesihatan yang optimum setiap hari dengan kesibukan kerja yang 'melampau'? Bagaimana untuk dapatkan kesihatan yang optimum ini? Begitu mudah caranya bukan? Saya telah kongsikan di atas. Semoga ia memberi manfaat untuk anda semua ya? 

Untuk pengetahuan anda, set di atas tahan sangat lamaaaa. Kerana apa?

Vita Lea mempunyai 120 tablets dan ia tahan untuk 4 bulan. 

B-Complex juga mengandungi 120 tablets yang tahan untuk 4 bulan juga. 

Tetapi tidak sama untuk Sustained Release Vita-C Plus. Ia mengandungi sebanyak 180 tablets! Sangat banyak okay. Dan mampu bertahan untuk 6 bulan! Wowww! Lama tuuu. 

Kalau anda seorang yang bijak mengira bajet, set ini sememangnya sangat menjaga bajet anda. Sudahlah berkesan, tahan lama pulak tuuuu. Seronoknya macam ni. Saya memang hari-hari tidak akan terlepas untuk telan 3 jenis vitamin ini. Kerana saya tahu badan saya dan kesihatan yang saya ada tidak optimum dengan kerja seharian saya. Jadi untuk dapatkan kesihatan yang optimum dan terjamin, saya ambil keputusan untuk telan vitamin-vitamin ini. Anda belum cuba? Anda cuba sekarang kerana anda mungkin akan JATUH CINTA pandang pertama dengan Shaklee. 

Izzue
014-8930658
CEO of MIF Empire
( Shinning like a STAR but be the one and only GOLDEN star among others )

Ingin menjadi sebahagian daripada ahli keluarga MIF Empire?

Anda bertemu sendiri dengan CEO MIF Empire dalam blog ini. 

Mari berkenalan. :)



2 comments:

  1. Nang rajin orang bujang tok..good info izzue

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rajinnnnnn. Mok efektif awal tok in shaa Allah. mun dpt naik rank lagik bgus. Alhamdulillah. Fokus2! :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...