Friday 17 October 2014

A One Day Special Promotion

ONLY TODAY 18th OCTOBER 2014!


Jom. Borong cepat-cepat! Promosi untuk SATU HARI SAJA!

Baru entry pagi saya share tentang Set Kesihatan Optimum. Salah satunya Vita C ni kan? So apa lagi? Jom lah borong sekarang. 

SHAKLEE DIFFERENT

"Sains pembebasan berterusan secara semulajadi" vitamin C telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C didalam 2 tablet vitamin Shaklee ( di dalam jurang masa 5jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. 

Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, di ekstrak dari kulit buah) yang juga di kenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan menignkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita untuk mengelakkan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas. 


Mengapa mesti Vitamin C Shaklee? Biar gambar berbicara. 


Kerana ternyata Vita C Shaklee lebih murah! Bukan itu sahaja. Ia tahan lama! Satu botol tahan hampir 6 bulan! Kalau anda dapatkan promo hari ni? 7 botol? Agak-agaknya berapa TAHUN akan tahan? Jom main kira-kira. Hari ini kita buat kelas matematik. Hihi. ;)

AMARAN!

> 1 batang rokok mampu MELUPUSKAN 50-100mg Vitamin C dalam badan.

> Keresahan akan mempercepatkan penyusutan Vitamin C dalam badan.

> Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan Vitamin C yang banyak dalam badan.

> Terlebih dos vitamin C (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan sedikit cirit-birit. 


TAHUKAH ANDA?

Haiwan menghasilkan vitamin C mereka sendiri. Seperti contoh sang Arnab mampu menghasilkan 18, 000mg (18g) vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin c. Tambahan pula vitamin C larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh badan kita. Oleh yang demikian, adalah perlu untuk kita mengambil vitamin c setiap hari. Vitamin C tidak memberi kesan toksik. 

Kajian dari Dr. James Scala telah menunjukkan, adalah selamat untuk mengambil 5, 000mg 
(10 tablets) hingga 10, 000mg (20 tablets) vitamin C setiap hari. Dr. Pauling yang menemui vitamin C, mengambil 18g (18, 000mg) sehari dan beliau adalah sihat secara fizikal pada umur 
94 tahun.  

Adakah Vitamin C memadai dari buah-buahan sahaja? 
Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila di petik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan. 

Haaaaa. Semua dah terjawabkan? Kenapa mesti Vita C Shaklee? Jom! Kita borong harini banyak-banyak!

Yang nak borong dengan MIF Empire boleh hubungi saya, CEO MIF Empire.



Izzue 
014-8930658
Email: izzue93allaboutsupplement@gmail.com
Facebook: Muhd Izzul Fikri
Facebook Page: All About Supplement



3 comments:

  1. Info yang sangat best tentang vitamin c...ermm sepatutnya anda juga harus jatuh chenta sama dia...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan? Ramai yang guna vitamin C dekat farmasi. Yang cuma tahan sebulan. Mahal plak tu. Kesan pun ambik masa jangka panjang. berhenti amik, kulit jadi kusam balik. X macam shaklee. berhenti pun xjadi kusam. even x sanggup nak berhenti sebab terlalu jatuh cinta dengan vita c shaklee. tahan 6 bulan plak tu. woww. seronok. Kalau demam n flu, telan vita c 2 biji cepat2. Syukur alhamdulillah. dah redha. :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...