Tuesday 21 October 2014

SHAKLEE DIFFERENT UNTUK SET KESIHATAN OPTIMUM

Kenapa perlu Shaklee?? Apa kelebihan produk Shaklee berbanding dengan produk lain di luar sana? Siapa dapat bagi perbezaan Shaklee dengan produk lain, saya ada hadiah istimewa menanti anda. :)

Untuk set kesihatan optimum Shaklee, Shaklee telah menyediakan set yang asas iaitu Vita-Lea, B-Complex dan Vita C Plus. Ini baru set yang asas tau. Bukan set lengkap. Banyak produk lain perlu di tambah untuk menjadikan set ini sebagai set lengkap kesihatan optimum dari Shaklee. Tengok, Shaklee tidak membebankan penggunanya. Ikut kemampuan masing-masing. Ada rezeki lebih, boleh tambah untuk jadi set lengkap. Untuk yang tidak berkemampuan sangat, boleh mencuba set asas ini untuk dapatkan kesihatan yang optimum. In shaa Allah, akan di permudahkan segala urusan. 

Baiklah. Saya akan mulakan dulu Shaklee Different untuk Vita-Lea. Seperti mana yang anda tahu, Vita-Lea ini adalah supplemen Multivitamin dan Multimineral dari Shaklee. Apa yang membezakan multivitamin Vita-Lea ini dengan produk di luar sana adalah:

Vita-Lea ini adalah multivitamin dan mineral yang PERTAMA dicipta di dunia ini. Asalnya di kenali sebagai "Vitalize-Mineral" dan di singkatkan sebutan kepada, "Vita-Min". dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee. Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (99 tahun yang lalu) kepada bentuk tablet yang di kenali sebagai Vita-Lea. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang di ekstrak  daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia di formulakan secara komprehensif dan sangat seimbang. 

Wajah Vita-Lea @ "Vitalize-Mineral" yang di cipta pada tahun 1915. 


Masuk majalah. Hehe. 


Tablet Vita-Lea ini disaluti dengan serbuk nutrisi-SPIRULINA. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, di sebut sebagai "Explo-tab". Ia merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Multi-Vitamin yang paling pantas terlarut dalam air dan juga tubuh manusia! 
Tak sampai 5 minit dah larut. 

Senarai vitamin yang terdapat dalam Vita-Lea. 


Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vita-Lea telah dipilih oleh Center For Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000. 

Wajah Vita-Lea Shaklee. 

Vita-Lea sudah. Kini kita beralih dengan B-Complex. Hehe. Apa perbezaan vitamin B Shaklee dengan yang lain? Mari ikut saya kupaskan dibawah. 

Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semula jadi yang PERTAMA di dunia dengan kadar kebolehserapan  (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana, asid folik yang bukan semula jadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh dan hampir 99% asid folik yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.

Kenapa B-Complex Shaklee terbaik? 



B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B-Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna. Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B-Complex setiap hari. 

Shaklee B-Complex will not cause rosary fungus or infected active yeast bacteria like B complex extract from beer yeast.

Bagaimana untuk memilih B-Complex yang baik?

1. Mengandungi kesemua 8 komponen vitamin - B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin sebagaimana dinyatakan oleh RDA. (Kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama)
2. Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin. 
3. Pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3 dan B12 tidak terlalu besar. 
4. Elakkan pengambilan B-Complex yang menawarkan rumusan larut-air. (sustain release)

Wajah B-Complex Shaklee. 


Beralih kita ke Vita C Plus lagi. Hehehe. Apa yang membuatkan Vitamin C Shaklee berbeza sangat dari produk lain di pasaran? 

"Sains pembebasan berterusan secara semulajadi" vitamin C telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet vitamin Shaklee ( di dalam jurang masa 5jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24jam. 

Satu tablet Vita C Plus bersamaan dengan 7 1/2 buah oren beserta kulitnya.

Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, di ekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Comolex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita untuk mengelakkan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.
Kenapa mesti Shaklee? Jom main kira-kira. :D


Adakah vitamin C memadai dari buah-buahan sahaja? 

Setiap hidangan buah-buahan mengekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila di perik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan. 
Ini wajah Vita C Plus Shaklee. Sedappp sangat di samping boleh memutihkan muka. 

Mari berjaya bersama saya! Saya penasihat kesihatan anda. Kalau ada soalan misteri, sila bagitahu. 



Jadi, anda dah nampak perbezaan Shaklee dengan yang produk di pasaran. Betul tak? 

Jangan tangguh rezeki anda. 

Jangan tangguh kesihatan kita. 



Izzue
CEO of MIF Empire 

Wanna join my empire? 

Sign up now! 

Wanna know how? 
Ask me now. 

You won't regret! 😄





















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...