Tuesday 7 October 2014

Protein Soya terbaik di dunia!

Assalamualaikum readers. Hari ini saya nak share tentang satu produk yang di gilai ramai. Haaa. Sudah pastinya Protein Soya yang terbaik didunia. Kenapa saya katakan ia terbaik didunia? Soya ni bukan calang-calang soya tau. Mari saya kupaskan perbezaan soya lain dan soya yang saya maksudkan itu tadi.

Protein soya yang saya maksudkan tadi adalah Energizing Soy Protein (ESP) Dari Shaklee! Haaaa. Saya peminat teruk ESP ni dari mula saya jatuh cinta dengan Shaklee. Kerana ia memberi kesan yang sangat positif untuk saya dan saya dah 'kahwin' dengan ESP ni sejak ia memberi perubahan yang agak mendadak apabila kulit muka saya semakin cerah hanya dalam masa 4 hari pengambilan secara konsisten! Sangat teruja tengok kulit wajah saya sebab makin putih, gebu dan halus. Waktu bila saya perasan perubahan ini? Pertama semasa saya tengah mandi sebelum turun kerja. Waktu tu saya tengah cuci muka. Cuci punya cuci, dalam hati saya berkata, 'Ehhh. Kenapa muka aku ni licin semacam? Lembap semacam erk?' Tapi saya tak pedulikan langsung. Sehinggalah saya saat saya mengaturkan fesyen rambut saya. Tengah saya mengatur rambut, saya tengok wajah saya. 'Ehhh. Kenapa muka aku putih semacam harini? Cahaya matahari ke ni? Ke aku masih bukak lampu?' *Kehairanan. Lalu saya mendekatkan wajah saya ke cermin dan perhatikan betul-betul. Memang perubahan yang ketara selepas pengambilan ESP Shaklee ni. Teruja terus. Kawan sekerja saya terkejut kenapa dalam masa yang singkat, saya boleh menjadi putih mendadak. Mereka pun hairan. Hehe.

Baik. Masanya telah tiba untuk saya ceritakan perbezaan soya lain dengan soya Shaklee ni. Shaklee merupakan syarikat yang pertama mencipta makanan tambahan protin berasaskan kacang soya. Hakikatnya, pengasingan protin pertama ini di cipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an di mana kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protin soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul. 

Energizing Soy Protein ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "Non-GMO" (Non-Genetically Modified Organism) yang mana ia di proses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula, setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segara dan boleh bertahan lama. 


Energizing Soy Protein dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur tak kira tua dan muda. Manakala, kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan a sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis. 



Satu hidangan Shaklee ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 6 kali ganda roti, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada uric acid dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.


Tahukah anda? 

Indeks glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap parass gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (G.I) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan  sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan kita. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangka masa panjang. Sesetengah protein soya yang diproses dengan menggunakan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Energizing Soy Protein dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya. 

Antara manfaat utama ESP ni adalah seperti berikut:

1. Awet muda - Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda. (Saya telah amalkan ni secara konsisten. Awet muda kan muka saya? Macam umur budak 15 tahun. Hahahaha! :p )

2. Baik untu hormon - Kacang soya  adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, Fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung. 

3. Baik untuk prostat - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat. 

4. Kulit remaja - Meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen snti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepatkan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut. (Saya sendiri dah alami semua ini. Boleh jumpa saya depan-depan untuk tengok wajah kulit saya macam mana. Macam kanak-kanak 12 tahun kot. Hihi. Jangan jealous. Gurau-gurau jer. :p )

5. Pembekal tenaga - Membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan (stress)

6. Membaiki pigmentasi - Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua. (Garis kedut muka saya tak ada langsung. Rambut dulunya selalu gugur sekarang tidak lagi. Membaiki pigmentasi muka saya untuk kelihatan lebih muda dari usia sebenar. Hehe. )

7. Membaiki Memori - meningkatkan kualiti memori, vialiti, dorongan seksual dan ransangan. (Cuba sendiri baru tahu macam mana penangan yang ini. Saya belum berkahwin, jadi tidak dapat bagi testimoni yang hujung tu. Haha. ;p )

Okay. Selesai dengan manfaat utama Energizing Soy Protein ini. Sekarang saya nak kongsi pulak tentang kenepa penting protin untuk setiap insan. Mari saya kupaskan sedikit untuk manfaat bersama.

Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga meransang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protin. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan daran dan hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian. 

Haaaa. Sekarang dah tahu kenapa protin sangat penting dalam tubuh badan kita? Cukup ker pengambilan sarapan dengan 2 biji telur dan segelas susu? Sama tak persamaan dengan satu hidangan ESP yang bersamaan dengan 12 kali ganda susu dan 4 kali ganda susu? Sama x? Mana satu lebih mudah dan ringkas yang mempunyai banyak khasiat dalam satu hidangan? Dapat bezakan keduanya? 

Bagaimana pula dengan sepinggan nasi dengan satu sudu besar daging masak kicap semasa menghadiri kenduri kahwin kawan kita? Sama tak dengan satu hidangan ESP di mana satu hidangan menyediakan 2 kali ganda daging? Sama? Nampak tak perbezaan di situ? Dengan satu hidangan ESP sahaja anda telah pun dapat hidangan seperti 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur dan 12 kali ganda susu! Hebat kan? 

Sekarang kita berpindah kepada Asid Amino. Apa itu Asid Amino? Siapa tahu? Boleh kongsi juga di bawah ruangan komen ya. Baiklah. Protin ni terdiri daripada 20 jenis Asid Amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protin yang berbeza-beza mengikut keperluan protin dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia. 

Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh badan kita. Ini dikenali sebagai asid-amino tidak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus di perolehi dari sumber pemakanan dikenali sebagai asid amino perlu. Shaklee menyediakan kesemua asid amino perlu tersebut. Wowwwww! Seronokkkkkknyaaa. Best! 

Shaklee juga menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP) Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya. 

Alhamdulillah. Terimalah sedikit sebanyak ilmu yang saya kongsikan kepada anda semua ni. Semoga ia memberi manfaat kepada anda semua. 

Bercakap pasal ESP ni, bulan Oktober ni promosi hebat dari Shaklee tau! Promo bulan ni adalah ESP. Buy 6 FREE 1! Macam biasa ler. Hehehe. 


Tengok poster ni. Best kan? Beli satu set ni tahan untuk stock SETAHUN!! 

Seronoklah siapa yang dapat borong ESP bulan ni. Memang meriah rumah. Boleh kongsi untuk satu keluarga. Cukup untuk semua dari moyang, nenek, datuk, mak, ayah, adik beradik, anak suadara dan semualah. Hehehe. Terlalu seronok ni untuk kongsi berita gembira ni. Dapatkan satu set PROMO ESP ni dengan harga yang teristimewa dari saya. Anda akan dapat hadiah misteri dari saya selain dapat pelbagai daripada set ni. Antaranya ialah, FREE MEMBERSHIP untuk anda! Jimat Rm65 untuk seumur hidup! Dan anda akan merasai jimat yang LEBIH melebihi Rm150++! 

Produk Shaklee yang paling laris. Soya terbaik di dunia! Wowwww! Saya tak pernah 'skip' untuk minum setiap pagi setiap hari. Rasanya seperti soya asli yang baru di perah menggunakan tangan. Nyummmmm!~ Sedapppppp sungguh! Untuk minum dengan rasa yang lebih mengujakan, banyak resepi yang boleh dibuat mengikut selera dan keperluan masing-masing. 

Tak salah kiranya kalau nak minum ESP dengan makanan sunnah. ESP ni sesuai untuk ibu mengandung untuk banyakkan air susu dengan mencuba resepi:

2 sudu ESP, Kurma dan Badam yang direndam semalaman dalam satu mangkuk dan air suam 200ml. Kisarkan menggunkan pengisar dan minum setiap 2 kali sehari untuk kesan yang lebih hebat. Jika ingin rasa kerangupan Badam dan Kurma, dinasihatkan supaya tidak mengisar terlalu lama. Selamat mencuba! Saya dan cuba pelbagai resepi ESP dan semua saya suka dan tukar hari-hari untuk tidak rasa jemu dengan ESP. Hehehe. 

Untuk pertanyaan lebih lanjut, sila hubungi saya di talian:

014-8930658
014-8930658
014-8930658

Pilih satu antara di atas untuk pertanyaan. Hihi. 

Pakar Konsultasi Shaklee Anda:
Izzue
SID : 1143318




4 comments:

  1. Khusyuknya membaca....haa terus terkedu dengan penangan ESP, apa tunggu lagi??
    ESP benar-benar memberi kesan yang terbaik kepada diri anda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. khusuknyaa. hehe. terkedukan kalau dgn esp? memang best giler! rugi kalau x try n x grab promo bulan ni. Kesan yang memang di luar jangkaan anda. jom!

      Delete
  2. Haaa....tu dia resepi dari Dr. to be...Izzue...kena cuba ni!

    ReplyDelete
  3. try2! jangan x try! Sedap sangat! Dgn Shaklee pun anda boleh teruskan dgn makanan sunnah. takde masalah. Jom try! Sedap gilerrr! x maniss. seckup rasa jer. nyum2! Untuk ibu hamil di luar sana! jom try resipi ni. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...